vrijdag 17 februari 2023

Zwijmelen op Zaterdag: Flowers

Vandaag een liedje in de zwijmel van Miley Cyrus. Wie had dat ooit gedacht... 

Ze is zéker niet één van mijn favoriete artiesten en ze hoort meer thuis bij de generatie van mijn dochter maar met dit nummer rockt ze hem gewoon. Een vette break up song waarmee ze enorm wraak neemt op haar ex. 

Ik kan mezelf hier wel mooier voor gaan zitten doen dan ik ben hoor, en een mooi verhaal gaan ophangen over vergeven en vergeten, maar ik ben niet zo mooi, helaas.
Ik heb zelf de afgelopen twee jaar enorm gekampt met hatelijke en jaloerse gevoelens rondom het uit elkaar gaan van mijn ex en mij. Zure gedachtes die ik helemaal niet wilde hebben. Ik wil helemaal geen lelijk persoon zijn met nare gedachtes, maar ze waren er zeer zeker, die lelijke hersenspinsels. 

Mijn bijbel was destijds Hotel Hartzeer van Susan Smit (een moderne heks, een hele wijze vrouw... ik hou van haar boeken...) en Marion Pauw. 
In dat boek leerde ik dat alle gedachtes er mochten zijn, ook de meest lelijke. Zolang ik ze ook maar weer los kon laten. Ik moest ze beschouwen als gasten in de herberg. Ze kwamen langs. Ik gaf ze wat eten en drinken. Ik gaf ze even aandacht. En daarna was het tijd om ze weer te laten gaan. Desnoods om ze buiten te zetten. 
Als ik er op die manier naar keek lukte het me ook om milder te zijn in het oordeel naar mezelf, óver die lelijke gedachtes. 

Maar goed. Miley Cyrus dus. 
Het liedje zit vol wraak. 
Het is het antwoord op song 'When I was your Man' van Bruno Mars.
Haar ex droeg dit lied aan haar op op hun huwelijksdag. 

Waar Bruno Mars zingt: 

That I should have bought you flowers, and held your hand
Should have gave you all my hours, when I had the chance
Take you to every party, cause all you wanted to do was dance

Zingt Miley: 

I can buy myself flowers, Write my name in the sand
Talk to myself for hours, Say things you don't understand
I can take myself dancing, And I can hold my own hand
Yeah, I can love me better than you can

Ze bracht de song uit op de verjaardag van haar ex. De song is opgenomen in het huis waar hij haar bedroog. En ze draagt het pak dat hij droeg op hun huwelijksdag. 

En met deze manier van wraak nemen en dit liedje over liefde voor jezelf verdient Miley Cyrus dus toch een plekje bij mij in de zwijmelrubriek. 

Wil je mee zwijmelen? 
Plaats hier je link. 




You are invited to the Inlinkz link party!

Click here to enter

6 opmerkingen:

  1. Natas, Zwijmelen op zaterdag, is zo fijn.
    Melodyk, stelde voor dat ik mijn logje van vandaag bij je plaats.
    James Ingram met I Don’t Have The Heart, ook eentje voor de zaterdag. Hans

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik blog al bijna 20 jaar, maar Melody ken ik ook al een tijdje.
      De leukste volgers krijg je als een ander je er op wijst.

      Verwijderen
  2. Als je die lelijke gedachtes weer kan loslaten is dat prima toch, als je maar niet in mineur blijft hangen. Van Miley Cyrus heb ik wel eens gehoord en dit lied ligt mij wel. Ik heb een drukke dag besteed, aan de Zwijmels voor de periode ( 7 weken) dat ik ben wandelen ben in Spanje. Ik heb de Travel songs al ingepland. Straks nog een kort verslagje erbij... Klaar!! Fijn weekend Natasja

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Natuurlijk ben jij mooi, heel mooi zelfs. Niet iedereen is zo mooi om er voor uit te komen dat er ook 'negatieve' emoties te zijn, hoort er toch bij, zijn toch deel van een verwerkingsproces. Als een mens probleemloos door een scheiding glijdt dan deugde er al weinig aan of wel dan. . Wie dat niet begrijpt heeft toch zelf een probleem ipv jij?! "Bijbel enzo... wie zonder zonde is enzo.... "
    Kortom, wees gerust trots op jezelf. In de jaren dat ik al bij je lees heb ik je strijd gezien en ook je vechtlust.

    Fijn weekend mooi mens!!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Zijn zeker geen vreemde gedachtes, en voor iedereen ligt het anders, zelf had ik mijn ex al in een later stadium na de scheiding het liefst afgeschoten, maar zoals je schrijft dat je denkt dat dat soort gedachtes niet mogen, zeker wel, maar zoals je al schrijft als je ze maar weer los kan laten en je eigen nieuwe leven opbouwt...
    Fijn weekend.

    BeantwoordenVerwijderen