vrijdag 24 februari 2023

Zwijmelen op Zaterdag: Kiss on the list


Deze week was ik lekker een paar dagen extra vrij.
Ik ben natuurlijk even de stad in gegaan met vriendin Kleine Tas om te genieten van de Dweilavond en de optocht in ons Krabbegat. 
Verder stonden we wat klussen op mijn lijst, die ik niet volledig af heb kunnen werken.
De dagen vlogen weer voorbij en ik kwam tijd tekort. 
 
Het was de week van eerste keertjes. 
Ik kreeg als voorschot op mijn verjaardag een Ring-deurbel. Zo'n bel met camera waarbij je op je telefoon een melding krijgt als er iemand voor je deur staat. Heel handig, maar zo'n ding moet wel geïnstalleerd worden met gaten boren en al, en laat ik dat nou nét nog nooit gedaan hebben. 
Met aanmoediging van Kleine Tas ging het flitsend, en omdat ik toch al de boormachine in handen had, hebben we gelijk maar een paar schilderijen opgehangen die al een jaar op de grond stonden ónder de plek waar ze ooit zouden moeten komen als ik de moed had om een gat in mijn zo strak gestucte muren te boren. Dat moment was dus daar :-). 

De volgende dag kreeg ik een P1- metertje, ook alvast als voorschot op mijn verjaardag, van mijn broeder. Met dit metertje kan ik precies monitoren via de app hoeveel mijn stroom en gas verbruik is. Al gauw constateerde mijn broer dat mijn gas bij geen gebruik niet terugzakt naar 0, maar dat die daar net even boven blijft hangen. Is er sprake van lekkage? Of iets in de ketel wat sluipverbruik geeft? Via videobellen kreeg ik een snelcursus meterkast en kranen en wist ik de gastoevoer uit te zetten. Prompt sloeg de ketel op tilt. Het was intussen al bijna bedtijd, maar zoiets moet natuurlijk weer aan de praat, anders kan ik niet slapen. Ketel gereset. Het is allemaal niet moeilijk maar je moet wel even weten hoe lang je op welke knopjes je moet duwen. We hebben het lek nog niet gevonden, maar morgen volgt er verder onderzoek. Als het huis voor die tijd nog niet de lucht in gevlogen is...

En er was nog een eerste keertje. Ik was nog nooit met de auto door de wasstraat geweest. 
Ik had eerder deze week de auto geparkeerd onder een boom waar 's morgens de kwauwen zich verzamelden. Mijn witte Twingo leek wel een Dalmatiër. Met mijn dochter naast me had ik wel de moed om de wasstraat ook eens te proberen en het was een hele belevenis. Met discolichten en al. We hebben gegierd van het lachen. 

En ja... die kiss die ook nog on the list staat... 
Het is er na ruim twee jaar vrijgezellenbestaan nog steeds niet van gekomen. Want dat zal ook weer een eerste keertje zijn... als ik ooit met iemand ga zoenen, dan wordt het voor het eerst in meer dan 30 jaar een ander dan de man met wie ik de afgelopen 30 jaar zoende... en ook dat vind ik een vreselijk eng vooruitzicht.
Maar met of zonder kus... het wordt tijd dat ik eens ga beginnen aan the list of the best thing in life, waarover in dit liedje gezongen wordt. 


Wil je mee zwijmelen? 
Plaats hier je link: 





 

You are invited to the Inlinkz link party!

Click here to enter

5 opmerkingen:

  1. Daryl Hall & John Oates met Kiss On My List past wel in de avond.
    Een bel met camera is een nuttig cadeau.
    Zeker verstandig het sluipverbuik van het gas uit te zoeken, zelfde vaart is er een lekkage.
    Ik ben van mijn zoenende partner af. lol Hans

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Kijk hier eens eentje goed bezig zijn dan... wow, zie je nou wel dat je het wel kon?! Denk maar als PL: ik heb het nog nooit gedaan dus ik denk dat ik het wel kan ;-)

    Mooi toepasselijk nummer... en die zoen, en de wens het te doen, komt wel...als je eraan toe bent... niet eerder. ZOiets laat zich niet dwingen vanuit een oprecht hart

    fijn weekend dame

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Je hebt veel moedige stappen gezet. In je jeugd gaat contact leggen toch makkelijker. Ik blogde over toen en er staat ons liedje bij
    https://wp.me/p1RndB-9YO

    Die linkz dat was mij nu even te ingewikkeld.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Denk dat je alle staapen die je gezet hebt als een positief iets kan zien, verstandig om door de wasstraat te gaan, troep kan namelijk je lak behoorlijk beschadigen.....
    Die zoen, zou voor mezelf ook weer vreemd zijn als die ooit op mijn weg komt, wacht wel af, leven laat zich immers niet leiden..
    Heerlijk liedje heb je erbij geplaatst...
    Fijn weekend.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Mooie Zwijmel Daryl Hall en Oates. Maakten een mooi stukske muziek in hun tijd. Ik kijk graag naar Live From Daryl's House, waarin vele bekende muzikanten muziek komen maken, samen met Daryl Hall.
    Die eerste kus komt beslist een keer, zoiets kun je ook niet afdwingen. Als je jong bent gaat zoiets vanzelf, maar nu kijk je gewoon de kat uit de boom. Fijn weekend!!

    BeantwoordenVerwijderen