vrijdag 22 december 2023

Zwijmelen op Zaterdag: Fairytale of New York


Degenen die mijn zwijmels al een poosje volgen weten dat ik niet zo heel goed ga op kerstliedjes. 
Op mijn werk was het de laatste jaren afzien omdat we daar altijd Sky Radio op hebben staan en daar word je vanaf November doodgegooid met kerstliedjes. 
Die belletjes... die paardenhoefjes... dat vrolijke kerstgeneuzel: ik trek het gewoon niet. 

Dit jaar heb ik het allemaal heel handig weten te omzeilen. We hebben op het werk ontdekt dat er verschillende kanalen zijn op Sky: Sky hits, Sky love songs, Sky @ work, enzovoorts. 
En daar worden dus 0 kerstliedjes gedraaid. 
En zolang ik nergens over sprak, werd het door de collega's prima geaccepteerd dat er geen kerstmuziek op de radio te horen was. 

Tot de laatst dag voor kerst. Toen kon ik er echt niet meer onderuit en ben ik gecapituleerd. 

Het is ook altijd de sport om met kerst een redelijk te pruimen kerstliedje te plaatsen. 
Dit jaar kwam, natuurlijk, het nummer van The Pogues voorbij. 
Voor mij een heel goed te pruimen kerstliedje, zonder belletjes en paardenhoefjes en hysterische uithalen. 

Ik wens jullie allemaal een mooie kerst toe. Het liefst vol liefde, armen om je heen waar nodig. 

Ik vier de kerst dit jaar heel divers. 
Op kerstavond zijn mijn kinderen en aanhang bij me. En joepie: m'n prulleke en haar vriend zijn over uit Zwitserland. 
Eerste kerstdag zoeken de overgebleven vrijgezelle sneuneuzen elkaar op. 
Nee... zo zou je het kunnen uitleggen, maar het is anders. In al die meer dan 30 jaar dat Kleine Tas en ik vriendinnen zijn, hebben we nog nooit samen kerst gevierd. Nu we de kans daartoe hebben grijpen we die met beide handen aan. 
Zo ook tweede kerstdag. Met mijn nicht ga ik lekker een dag in de sauna rondhangen. Niet nadenken over wat te dragen. Niet nadenken over wat te doen met eten. Rust, bijkletsen en genieten!  
Het is toch heerlijk dat dat gewoon ook kan? 

Wil je mee zwijmelen? 
Plaats dan hier je link. 





You are invited to the Inlinkz link party!

Click here to enter

4 opmerkingen:

  1. Klassieke muziek is ook heerlijk op kerstmuziek. Dat gebruik ik tegen de belletjesoverdaad.

    Ik wens je een fijne onconventionele kerst.Dat zijn de leukste en ontspannendste vaak en een happy sew year🪡

    BeantwoordenVerwijderen
  2. ik zou bijna "AMEN" zeggen.... ware het niet dat ik het equivalent ervan in niet-bijbelse taal niet ken ;-)

    Ga lekker genieten meid, op jouw manier, op jouw tijd... het is je zó gegund!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik heb nog maar weinig Kerstmuziek gehoord. Ik heb zelden de radio aan, dus blijf ik mooi afgeschermd voor overdaad. Ik luister wel veel klassieke Kerstliederen en koren op YouTube. Ik wens je Fijne dagen toe.

    BeantwoordenVerwijderen