vrijdag 29 december 2023

Zwijmelen op Zaterdag: Resistance



Het jaar zit er alweer op. Niet te geloven hoe snel het is gegaan. 

2023 was voor mij het jaar van landen in mijn nieuwe leven. Geland zijn! 
Ik heb nog even mijn laatste blog van 2022 gelezen en ik hoopte op meer rust. 
Ik schreef over kruisen in agenda's en geen opdrachten meer aannemen waar tijdsdruk op zat. 

Haha. Ik voltooide een jurk voor een bruid, paste een trouwjurk aan... Hoezo druk? 
Ik heb nog nooit zoveel uitjes gehad als in de afgelopen maanden. 
Wat nou kruisen in agenda's? Zo gauw er een gaatje open was, kwam er weer een leuk concert voorbij.
Er is nog nooit zoveel muziek in mijn leven geweest als het afgelopen jaar. Eigenlijk was mijn leven vanaf de 1e week van juni 1 groot feest! 

Ik zag Muse, Arstidir, Corey Taylor, Danny Vera, Danko Jones, Till Lindeman en Alestorm op het podium. En niet te vergeten Harry Styles samen met mijn Prulleke. Wat was dat een mooie avond. 



Ik bezocht veel tributebandjes. Rootsriders met Henny Vrienten tribute, Legends of Rock, Haags Plagiaat. Veelal met Kleine Tas aan mijn zijde. 
Er waren festivals: 'Hier' in Ahoy met als klapper het optreden van Di-rect, Blommenkinders, Dynamo, het bevrijdingsfestival (Met DeWolff en Goldband). 
Het vloog van Metal naar Nederlandstalige nostalgie.
Zaterdagavond sluit ik het jaar nostalgisch af met Wham Mania. 

Met stip op 1, als mooiste moment van 2023, staat RosRock. De avond was niet alleen legendarisch door de verrassende en fantastische muziek en het fijne gezelschap, maar vooral ook door het brommerskiek'n en de heerlijke zoen die daarbij volgde bij de gastank, verscholen in de bosjes. En de vreselijke verliefdheid die daarop volgde. 
Mèèèn... ik beleefde mijn tweede puberteit dit jaar. Weer met grote regelmaat met Kleine Tas en andere vrienden en vriendinnen voor een podium staan. De wereld door een roze bril bekijken. Het leven was mooi. 

Het was ook een jaar van missen. Mijn zus met haar gezin in Duitsland. Het is toch een eind weg. 
En vooral m'n Prulleke en haar vriend, nu in Zwitserland. Ik ben zo trots op die twee: wat doen ze het goed daar en wat maken ze mooie dingen mee! 



Andere hoogtepunten van dit jaar waren het groots vieren van mijn 51e verjaardag, met (bijna) iedereen die me lief was om me heen. 
Het voltooien van het Pieterpad. 
De wandelingen in de Zwitserse Alpen. Alleen door de Kandersteg en met Sem en Lex naar de Oeschienensee.







En het liedje wat ik vandaag heb gekozen? 
Het moest sowieso een liedje worden van iemand die ik dit jaar live heb gezien. 
Een liedje wat indruk op me heeft gemaakt. 

En ik vond het heel moeilijk om te kiezen, want in het jaar dat liefde weer een fijne rol speelde in mijn leven, kregen de meest onbenullige liedje ineens een hele diepe betekenis. En ik leerde ook heel veel nieuwe muziek kennen. 
Dat krijg je zomaar cadeau als nieuwe mensen een grote rol gaan spelen in je leven. 

Het is Resistance van Muse geworden. 
Typisch zo'n nummer waarvan ik zei: al heel vaak gehoord, maar ineens komt het binnen. 

Ik durf nog niet zo vooruit te blikken op 2024. 
Niets is zo verrassend als het leven zelf. Morgen kunnen de sterren anders staan. Iemand die je vandaag nog niet kent kan zomaar ineens een grote rol in je leven gaan spelen. En andersom kun je mensen die een grote rol spelen ook zomaar ineens gaan missen. 
Ik heb heel erg in het moment geleefd. Simpelweg ook omdat de agenda zo vol stond met leuks, dat ik het zelf allemaal niet bij kon houden en kon overzien. Simpelweg omdat de toekomst zo open ligt dat ik nog geen lange termijn planning kan maken.
Het leuke, alle krenten uit de pap, kersen op taarten, wil ik vooral vasthouden in het nieuwe jaar. 
En ik neem het me, net als vorig jaar, weer voor: met iets meer rust en kruisen in agenda's. 
Maar goed: ik spreek mezelf over 52 weken weer. Dan gaan we zien wat daarvan terecht is gekomen :-). 

Ik wens iedereen een goed uiteinde toe. 
Hou vast wat goed was, neem dat mee naar het nieuwe jaar. 
Laat achter wat je in 2023 wil laten. 
En koester wat wat er in 2023 nog was, maar wat je in 2024 moet missen, op een mooi plekje in je hart. 

Wil je mee Zwijmelen? 
Plaats dan hier je link. 









You are invited to the Inlinkz link party!

Click here to enter

4 opmerkingen:

  1. Dat je geland bent ... is natuurlijk het mooiste cadeau van 23 voor jou.... dat die 'voeten in nieuwe grond' zich maar mogen nestelen in al wat goed en lief is. Het is je gegund, gniet ervan.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik ben tegenwoordig nog al laat met mijn reacties, maar luister en lees wel en denk dan dat doe ik straks wel. Ik loop over van ideeën en ben soms een chaoot en dan verdwijnt het reageren weer naar de achtergrond. Maar ik zal in 2024 proberen mijn leven te beteren.

    Ik ben blij voor je dat je weer geland bent. Druk druk, ik herken het terwijl ik denk dat het nog wel meevalt als je maar geniet van alles wat je doet. Houd het leuke van 2023 erin en geniet in het Nieuwe jaar 2024 van alles wat er op je pad komt.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Zo herkenbaar wat je schrijft over je reacties. Ik ben ook zo ontzettend druk, vaak gaat er een week voorbij zonder dat ik een avond op mijn gat zit, dus het reageren komt dan echt pas na een week. Geeft niet... ik vind het leuk als je, wanneer dan ook voorbij komt!

      Verwijderen