dinsdag 20 augustus 2013

FDKK

Vandaag was het 15 jaar geleden dat mijn lieve moeder overleed aan de gevolgen van borstkanker. In 15 jaar is er geen dag geweest waarop ik haar niet heb gemist.

Vandaag strijdt Annemiek haar strijd. Mijn schoonzusje schreef een aangrijpende brief aan de toekomst en aan haar kinderen: *klik*.

Een maand geleden kreeg een voor mij onbekende vrouw te maken met kanker. Ze is klant in een tattoo-shop in Den Haag. Om haar boosheid en strijdlust vorm te geven liet zij een anker tatoeëren met de letters FDKK. Het anker voor hoop. De letters voor "Fuck Die Kut Kanker". Diezelfde avond lieten haar vrienden, om haar te laten zien dat ze haar steunden in de strijd, dezelfde tatoeage zetten.

Ze kwam op het idee om een actie op te zetten.Via facebook konden goede doelen zich aanmelden, en No guts No Glory  vroeg massaal om aandacht. Het idee was dat zij de tattoo, het anker en de letters,  zouden gaan plaatsen tegen een minimale donatie van 20 euro. Ze besloten om de opbrengsten te gaan verdelen over No Guts No Glory en Stichting Droomdag.

Het liep storm. Sinds het begin van de actie, een kleine 2 maanden geleden zijn er 3 tattooshops aangehaakt. In Rotterdam en Baarle Nassau. En een webwinkel besloot t-shirts te gaan verkopen met hetzelfde anker met de FDKK-letters.

In totaal zijn er nu meer dan 200 ankers en letters geplaatst en is er tot nu toe een bedrag van meer dan €12.000,- binnengebracht! Hoe mooi is dat!

Dus... gezien het feit dat ik er al 15 jaar van baal dat ik mijn moeder mis. Gezien het feit dat ik er werkelijk niet over na kan denken dat Annemiek haar kinderen niet zou kunnen geven wat ieder kind van een ouder zou moeten kunnen krijgen....Gezien er een plekje vrij was in de agenda van de shop.... was het tijd voor actie.

Zo kwam het dat er , met dank aan The Wretched Tattoo  sinds vanmiddag voor de rest van mijn leven een FDKK-anker op mijn linker voet staat. Dat iedereen in  het vervolg weet hoe ik erover denk.

Janneke schrok overigens wel toen ze hoorde dat 't een echte was: "Mama! Weet je wel dat je die er nooit maar af kan wassen?!!!"

P.S.: op alle namen van winkels en doelen kan geklikt worden. Zo kom je direct bij de juiste informatie als je meer wilt weten.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten