zondag 12 januari 2014

En wat vinden we van... de choco oublie rolletjes

De choco oublie rolletjes van de 'Gulden Krakeling' dus.

Ze zijn gewoon lekker. Zoet, chocola, knapperig.
Je zou vanalles kunnen verknallen aan een choco oublie rolletje.
Maar dat hebben ze niet gedaan bij de Gulden Krakeling.

Maar wat ze wel goed hebben verkloot is de manier waarop het is verpakt!

Ik stond dus gisteren bij de supermarkt.
En ik had iets nodig om ijs op te leuken.
Mr. C. heeft sinds kort een ijsmachine, en de experimentele fase is nu al een succes.

Dus mijn oog viel op een pakje oublie rolletjes.


Mmmm, dacht ik, oublierolletjes. Ik heb er maar acht nodig, maar er zitten er wel... even denken..... 2x10=20 in !!!! Ze zijn vast en zeker ook lekker bij de koffie.

En o, o, shame on me... Na weken lijnen had ik eindelijk iets zoets in handen! Ik kon ik in de auto al de verleiding niet meer weerstaan.
Ik maakte het pakje open, nam een eerste oublie rolletje, stak hem in mijn mond en... zag ik dat nou goed??? Ik nam het tweede oublie rolletje uit de verpakking om goed te kunnen kijken. Ja hoor! Ik zag het goed! Onder de twee bovenste rolletjes was een uitsparing in het plastic gemaakt zodat er onder de twee bovenste rolletjes precies 1 rolletje in het midden lag. Ik verwachtte natuurlijk dat er op de onderste laag precies evenveel rolletjes zouden liggen als op de bovenste laag. Logisch toch? Maar als je goed naar de foto kijkt... dan kan je het nèt een beetje zien dat dat niet zo is.

Zie je op de foto hieronder hoe het rolletje in het tweede en vierde vakje precies mooi in zijn eentje in het midden valt?



En dan begin ik te balen hè? Dan voel ik me genept. En dan ben ik blij dat ik geen 20 ijsjes had moeten serveren, anders had ik mooi een flater geslagen.

Thuisgekomen ging ik dus acht rolletjes klaarleggen voor bij het ijs.
En zie je welke schokkende ontdekking ik toen deed?
Het is op de foto bijna niet te zien, maar in het middelste vakje is de uitsparing zo gemaakt, dat er maar twéé rolletjes in passen. Daar ligt dus geen één koekje onder!!!


Ik was er helemaal klaar mee. Ik voelde me geflest. Ze hebben me dus gewoon voor 6 oublie rolletjes on de maling genomen! 

Ben ik nou heel simpel, als ik denk dat ze de verpakking een zesde kleiner kunnen maken. Dat er dan op de 6 dozen die verpakt worden, één doos minder vervoerd hoeft te worden en dat er uiteindelijk op de 6 vrachtwagens er ééntje minder hoeft te rijden? Of werkt het niet zo? Ik wou dat het rekenen me net zo makkelijk af ging als het schrijven.

Uit nijd heb ik de koekjes in één keer allemaal opgegeten. En ja. Ze waren erg lekker! Maar ze denken daar bij die Gulden Krakeling toch niet dat ik me nog een keer laat flessen? 

Weet je wat ik misschien beter kan doen? Ik ga de klantenservice een dramatisch verhaal schrijven. Over een mislukt diner van twintig personen. Omdat ik te weinig oublie rolletjes voor het dessert had. Dan weten ze wat ze aanrichten met hun nepperij.

"Genieten tot de laatste kruimel" is hun slogan. Ze hebben alleen een paar kruimels minder verpakt.

3 opmerkingen:

  1. Nee joh....zelfde prijs, maar kleinere verpakking....zo worden we genept. Niks minder vrachtwagens. Gaat om geld, niet om het milieu :-(
    Ik hoop dat je die brief gaat schrijven!!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Je hebt er een mooi verhaal van gemaakt, maar het is inderdaad een misleidende verpakking. Staat er geen aantal op?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dat is 't 'm net Marja. Er staat nergens op hoeveel erin zitten. Dus je kunt ze niets maken.

      Verwijderen