vrijdag 15 december 2017

Zwijmelen op Zaterdag: Pompeii

Dit wordt een beetje een mopperzwijmel hoor.
Eigenlijk ben ik woest.

Van de week werd dochter Janneke bijna hysterisch. Bastille, haar favoriete band, kondigde een bezoek aan in Nederland. In TovoliVredenburch, in Utrecht. Een klein zaaltje. Kaarten 43 euro per stuk. Fijne prijs. En nog leuker... ze nemen een koor en strijkers en wat percussie mee.
We hadden er al helemaal zin in.

Vrijdag om 10.00 uur was de verkoop. Om 9.30 zat ik, ingelogd en wel bij Ticketmaster, klaar om tickets te bestellen. Exact om 10.00 uur refreshte ik de pagina om toegang te krijgen tot de verkoop.
Ik bestelde 2 kaartjes, ging door het laat-zien-dat- je-geen-robot-bent-scherm heen en...
No tickets available. Echt... 3 seconden...
Ik dacht eerst nog dat ze bij Ticketmaster een foutje hadden gemaakt, maar binnen een minuut werden op andere sites de kaarten aangeboden voor 3 keer de prijs.
Ik was pissig.
Je krijgt niet eens de kans om een kaartje te kopen.
Mijn 14 jarige dochter, de allergrootste fan, was hevig teleurgesteld.
En ik zelf eigenlijk ook wel, want ik heb zulke mooie herinneringen aan het optreden dat we vorig jaar bijwoonden in Antwerpen.

Nou ja... hier een clip waarin een beetje te zien is hoe het eruit gaat zien en wat we dus niet gaan zien :-(.


Mocht iemand nog kaarten tegenkomen? Denk aan ons. 

Ik heb nog een teleurgestelde tweet gestuurd naar Ticketmaster, maar zij zeggen dat ze er ook van balen en dat het legaal is, die doorverkoop, dus dat ze er niks aan kunnen doen. 

Wat wel leuk was... Het optreden van Danny Vera in de Oostkerk in Middelburg vorige week Zondag. Danny Vera had de wens om ooit nog eens een tv-opname te doen in zijn home-town Middelburg en wel in het, naar zijn mening, mooiste gebouw van het land, de Oostkerk dus. 


Ik had kaarten gewonnen bij Omroep Zeeland en ik mocht mijn zus meenemen. 
Het werd voor mijn zus door de hevige sneeuwval een helse tocht van 4 uur, die bijna eindigde met de neus van haar bus in een greppel. Dat alles toch nog goed afliep kun je hier lezen. 

Het concert was mooi, intiem en alle moeite waard. 
Ken je nog die Unplugged opnames van MTV vroeger, van bijvoorbeeld Nirvana en Pearl Jam en George Michael? Zo'n setting was het ongeveer. 





En wat is die Danny Vera toch een prachtige en aardige man.
(Mijn zus is volgens mij de enige die mij begrijpt als ik zeg dat de knapste mannen vaak een kleine imperfectie hebben. Bij Danny Vera is het het zijn ene ietwat hangende ooglid... en ik herinner me nog een asymmetrisch trekkend lipje bij Billy Idol, hahaha.)
En wat klonk zijn stem goed in de akoestiek van het kleine kerkje.


Voor mijn zus nog even een extra liedje van Danny Vera, welke hij ook voordroeg in de Oostkerk.
Omdat ik weet dat dit liedje ook één van haar 'guilty pleasures' is.


Nou ja... wie weet via wat voor wegen we ooit nog op 18 april in Tivoli in Utrecht gaan belanden...
Ik hoop het zo voor mijn kleine Stormer (zo noemen de Bastille-fans zichzelf).

8 opmerkingen:

  1. Jeetje, wat zullen jullie balen. Ik hoop dat iemand jullie toch nog aan kaartjes kan helpen. Gaaf nummer.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Voor straf heb ik enkel Danny Vera beluisterd.
    Heel erg mooi!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hoop inderdaad dat iemand iemand kent die iemand kent die nog aan kaartjes kan komen!
    Mooie man en zo te horen van jou ook heel sympathiek. Dus nog mooier.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Heb je al met het betreffende theater gebeld?
    Zo niet, doe dat dan en laat je op de wachtlijst zetten...
    Dat heeft mij in het verleden heel vaak kaartjes opgeleverd, zelfs op de meest idioot krappe laatste momenten.

    Successssssss!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Vreselijk balen zeg. Ik snap gewoon niet dat daar niets aan te doen is. Zal wel aan mij liggen.
    En nu ik de muziek gehoord heb begrijp ik helemaal dat je pissig was.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Goh wat ontzettend balen zeg, van die kaarten. Gewoon opgekocht dus?
    Danny Vera klinkt lekker.. Bastille niet zo mijn ding, maar toch niet verkeerd.
    Bedankt voor deze dubbele bijdrage vandaag :-)
    Fijn weekend!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ga nu duimen dat jullie toch nog aan de kaartjes komen.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Als de kaarten zó snel uitverkocht zijn, zijn ze wel populair, zeg! Maar jammer! Ik hoop dat het alsnog lukt... Bijzondere band! En Danny Vera heeft een mooie stem.

    BeantwoordenVerwijderen