vrijdag 2 november 2018

Zwijmelen op Zaterdag: A head full of dreams


Ik heb de afgelopen week wel een beetje stuiterend doorgebracht hoor.

Vorige week werd aan mij de vraag gesteld of ik ervoor voelde om les te geven op de modevakschool waar ik de opleiding tot coupeuse doe. 
Say what???!!! 
En ik ben nog niet eens klaar met mijn opleiding!!!
Voor de vorm heb ik hier nog even een nachtje over geslapen. En stiekem ook wel even over getwijfeld. Kan ik dit wel? Heb ik al voldoende kennis in huis?
Maar eigenlijk wist ik gelijk al dat ik dit wilde.

Supergaaf natuurlijk. Ik ga het doen!
Ik ga een klein groepje ervaren naaisters begeleiden. 1 avond in de week. 
Ik ben eigenlijk wel heel erg trots dat deze vraag aan mij gesteld is. 
Ik weet dat ik echt nog niet alles weet. 
Maar met het (opleidings)traject wat me hiermee aangeboden is ga ik hier de komende tijd zo ontzettend veel leren! En misschien ook op mijn bek gaan, omdat ik nog niet alles weet. Maar ook die momenten moet ik dan maar omarmen als leer-moment. 

Ik heb een docent naast me staan die weet waar ik sta. Die weet wat ik kan. Die in mij gelooft. 
En dat vind ik fijn. Ze gaat me de komende tijd uitdagen. En ik daarmee mezelf ook.
Ik heb er zin in!

En daarom vandaag een liedje over een hoofd vol dromen in de Zwijmel.
Want dat heb ik altijd, een hoofd vol dromen.
Dromen over mijn wat ik allemaal wil gaan maken. Dromen over mijn examenstukken. Dromen over mijn eigen modevakschool 'De Volharding' ;-). Dromen over wat er allemaal fout kan gaan.
Dromen over het pad wat ik voor me zie. Ik ga daar nog niet teveel over zeggen. Maar het is echt iets dat zo ontzettend bij me past. Mijn kapster weet van deze droom en vanmiddag hadden we het daar nog even over (dat er een link tussen het werk van mijn kapster en mijn droom is, lijkt heel raar, maar is ook zo logisch...). Ik zag het heel kleinschalig. Maar zij begon gelijk over een catwalk in New York en een hele blije wereld! En ook ik zag het voor me.

Dream on girl!
Niets is onmogelijk.
Maar... stapje voor stapje.
Eerst moet mijn proefbroek af (poging 6 intussen, de naam 'de volharding' komt niet uit de lucht vallen :-) ). Eerst maar eens kijken hoe het lesgeven bevalt. Eerst mijn examenstukken maken en de volgende modules halen. Eerst nog heeeeel veel leren. 
Het pad ligt voor me. Ik heb dit nog niet eerder zo ontzettend en op deze manier gevoeld. Klinkt vaag en zweverig. Maar is écht zoals het is.

Groetjes van Juf Natasja. :-))))))))









7 opmerkingen:

  1. Wat heerlijk voor je. Proficiat!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een geweldig aanbod zeg! Ze zien echt wat in je!
    Succes met je proefbroek en blijf dromen hoor!
    Een geweldig nummer en wat een bijzondere opkomst, echt heel leuk!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. wow....wat een heerlijke egoboost, en uiteraard ook van harte gegund!
    Ik wens je veel succes maar bovenal veeeeeeeel plezier.

    Je muziek is niet mijn ding, dat zal je niet verbazen, fijn weekend.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Geweldig dat je gevraagd bent en het ook gaat doen.
    Zo snap ik wel dat je stuiterend de week door bwnt gekoemen.
    Welke modevakopleiding doe je? Daar ben ik al langer nieuwsgierig naar.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik doe de opleiding tot coupeuse volgens de lesmethode Mode op Maat bij Dutch Fashion in Breda.

      Verwijderen
  5. Zo, is dat even een opsteker...?!
    En deze song past daar uitstekend bij, ik heb even meegelezen!
    (Ik geloof dat ik tot nu toe te weinig meegekregen heb van Coldplay...)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat leuk! Gaaf dat ze je gevraagd hebben. Het gaat je zeker lukken. En soms komen dromen uit. Geweldig nummer!

    Liefs Joanne

    BeantwoordenVerwijderen