woensdag 23 juni 2021

Zwijmelen op Zaterdag: Road trippin'



Klik hier als het liedje niet laadt op je telefoon. 


Nu zijn jullie vast benieuwd hoe mijn kampeerweekendje afliep vorige week hè? 
Ik heb zo moeten lachen om mezelf. 
Op de buienradar zagen we een bui met donkerrode vlekken aankomen die de hele nacht zou duren. En toch móest en zou ik mijn tent opzetten. Ik wilde immers weten of de tent waterdicht was. 
Ik stond veilig bij mijn nichtje in de boomgaard.  Tussen de kippen en de konijnen. De achterdeur bleef open. Dus als het mis zou gaan lag ik in een paar tellen droog op de bank. 



Ik heb bijna geen oog dicht gedaan die nacht. Maar ik lag intens gelukkig te wezen in mijn tentje. De regen op het dak. De lichtflitsen en het gerommel in de verte. Toen de regen ophield kwam de natuur tot leven. Er kwaakte een kikker naast mijn oor. Gelukkig wel aan de goede kant van het tentdoek. Er vlogen ganzen over. In de verte hoorde ik een uil! Hoe tof! 
En toen het licht werd begon de haan te kraaien. En toen hij eindelijk zijn snavel hield begon er een landbouwvoertuig baantjes te trekken op het nabij gelegen veld. 
Het was een hele toestand. Maar... er was geen druppel regen de tent binnen gekomen! Dus na deze hevige regennacht zal de tent de zomer ook doorstaan. 





Zaterdagavond fietsten mijn nicht en ik langs het riviertje de Linschoten. En daar zagen we een camping in een boomgaard, met wat trekkerstentjes en de mensen vredig in hun stoel voor hun tent een boekje lezen. Er was zo'n vredige, rustige sfeer. 
We reden voorbij en mijn nicht en ik keken elkaar gelijk aan! Zei: dit is echt wat voor jou Tas! 
En ik: hier wil ik heen deze zomer! 
Dus de volgende dag aangebeld, gevraagd wat de opties zijn deze zomer en er was nog plek in mijn vakantie. Ik heb er helemaal zin in! Stapel boeken mee, mijn sup om op de Linschoten te peddelen. Mijn nichtje in de buurt voor een terras en als er iets is. En mijn vriendin die komt logeren. Ik heb er helemaal zin in! 




Na deze week staan er nog een paar dagen Nijmegen en Duitsland gepland (als de maatregelen het toelaten... anders vind ik wel een plekkie). Ik heb er gewoon helemaal zin in! 

Een liedje vandaag wat past bij het op pad zijn: Road Trippin'  van de Red Hot Chili Peppers. 
Let's go get lost, let's go get lost. 
Haha, en dan ga ik heel veilig bij mijn nichtje en mijn zus in de buurt kamperen. Heldin die ik ben :-) 


Mee zwijmelen? Plaats hier je link!







You are invited to the Inlinkz link party!

Click here to enter

5 opmerkingen:

  1. Fijn dat je zo'n goede tent hebt. Veel ksmpeerplezier gewenst. Ik heb het zelf ook veel gedaan maar mijn knieën willen niet meer. We hebben een lage tent.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Lekker nummer van de Red Hot Chili Peppers. Het belangrijkste aan kamperen is een waterdichte tent. Water in je tent kan je hele vakantie verzieken. De laatste jaren hadden wij een vaste kuip en kregen wij geen water meer in de tent. Geniet van je komende vakanties met de tent!!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een avonturier ben jij zeg. Lekker met je waterdichte tentje erop uit. En wat maakt het uit, dicht bij nicht in de buurt en een vriendin die komt logeren. Je doet het allemaal. Je ontdekt de wereld in je eentje en dat gaat je prima af zo te lezen.
    Heel veel plezier.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Goed van je om dat soort dingen te proberen! Lekker zelf alles uitvogelen. Uitproberen. Ik heb het een jaar gedaan na mijn scheiding. Heerlijk...
    Tot ik Jan tegenkwam en toen wilde ik niet meer zonder hem... 😊

    BeantwoordenVerwijderen