zaterdag 31 juli 2021

Zwijmelen op Zaterdag: Happier than ever





Mijn eerste vakantie in mijn uppie zit erop. Het is voor herhaling vatbaar. De plek hielp mee. Een beschutte oude boomgaard met om me heen rustige mensen en kippies. En een aanhankelijke kat die vrienden met mij wilde worden maar ik niet met haar. Ze zeggen het over katten hè? Ze weten precies welke schoot ze uit moeten zoeken: die van degene die ze met rust zal laten. Een camping vol schoten om te kiezen... de mijne moest ze hebben.

 










Helemaal alleen was ik niet. Mijn vriendin Kleine Tas kwam een nachtje logeren en mijn nichtje Brie was mijn veilige back up voor als ik het echt niet leuk zou vinden.
Wat ik fijn vond? Het niets hoeven zeggen, niets hoeven overleggen. Mijn eigen gang gaan. Geen mensen om me heen die geen zin hebben in waar ik zin in heb. Mijn gedachten laten gaan. Resetten.
Wat ik minder fijn vond? Dat er in de nacht niemand was om me op te warmen. Ik heb het af en toe gewoon retekoud gehad!


Met kleine Tas een dagje de tourist uithangen in Oudewater was fijn. We zijn gewogen in de Waag en niet te licht bevonden. Jammer… we zijn geen heks.




Vanmorgen stuurde Janneke mij een nummer van het kersverse album van Billie Eilish door. Happier than ever. En het nummer dreunde binnen. Ja. Het was mooi en geruststellend om te ondervinden dat ik het in de vakantie ook in mijn eentje gezellig kan hebben. 'Happier than ever' is voor mij nog wat hoog gegrepen, maar het leven is wel beter dan het lange tijd geweest is. Ik vind het nummer prachtig. De sound is in het begin wat retro. Vervolgens bouwt de spanning op. Je voelt dat er iets gaat gebeuren en dan gaat ze los. En dan het einde, als ze klaar is met zingen, dan hoor je haar in de verte nog schreeuwen. Heel onheilspellend met die distortions op het einde. 
Het nummer raakte me van het begin tot het eind. 




Wil je mee zwijmelen? Plaats dan hier je link.


You are invited to the Inlinkz link party!

Click here to enter

2 opmerkingen:

  1. Fijn Natasja dat je vakantie geslaagd was! Het is toch wel heel iets anders dan je gewend was. Katten... ik ben er ook niet dol op en ja ze lijken je dan juist op te zoeken...

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat fijn dat je vakantie zo goed bevallen is, dat smaakt naar meer denk ik dan😁 Deze Zwijmel zegt mij niet zo veel, ken het ook niet.

    BeantwoordenVerwijderen