zaterdag 8 oktober 2022

Zwijmelen op Zaterdag: in the end




Ik had gisteren een zwijmel klaar willen zetten voor vandaag, maar het is niet gelukt. 
De wasmachine overleed terwijl hij zijn programma draaide. Gestorven in het harnas zouden we zeggen als het een mens was. 
Maar goed... ik zat met een zeiknatte was. Gelukkig is de badkamer op werpafstand, ik kon het in een grote boog naar de douchecabine slingeren. 

Maar er moest een nieuwe machine komen.
Z.s.m.
Ik kan niet zonder. 

Het was even over half 9. Ik zat al in mijn joggings lui te zijn. En ik zag dat de witgoedwinkel nog een klein half uurtje open was. Met een minimale google/review actie heb ik de opvolger van mijn oude machine gekocht. 
En wellicht is het zonde geld, is het een kwestie van de koolstofborstels of zoiets vervangen. 
Maar het beessie is al oud. Ik heb geen tijd om zelf te klooien of te wachten tot mensen komen. Dus deze stress heb ik maar afgekocht door mogelijk niet voor de goedkoopste oplossing te kiezen.

Dinsdag komt er een nieuwe machine. En praise the lord dat het gewoon kan hè? 
Dat een paar dagen niet wassen mijn enige zorg hierover is. En ja... geld dat ik liever anders besteed had. Maar ik had het in dit geval gelukkig te besteden. 

De week was weer druk. Dus ik heb nog niet bij de medezwijmelaars kunnen luisteren. 
Hopelijk komt er dit weekend ruimte voor. 

Maar.... wat ik hier nog niet gemeld heb: 
Ik heb vorige week ook mijn coupeuse diploma gehaald! De opleiding is klaar!
In maart was mijn praktijkdeel, de galajurk, al afgerond, nu restte alleen de theorie nog. Dat deel bestond uit theorie vragen en het uitwerken van een tekening van een  plaatje van een galajurk op maat. En voor beide onderdelen scoorde ik een 10! Apetrots natuurlijk. 

En het liedje: 
Dit zit voor mijn gevoel in mijn boze afreageer-hoekje voor als het leven hobbels geeft. 
Ik had het gisteravond zomaar keihard kunnen draaien om even te ontladen. En meebrullen natuurlijk. 
Maar ik ben met een kopje thee mijn bed in gekropen. Ik was klaar met de week en die wasmachine was echt de druppel die ik op de vrijdagavond niet kon gebruiken. 

Ik wens iedereen een fijn weekend toe. Met tijd en activiteiten om op te kunnen laden voor de komende week. 



You are invited to the Inlinkz link party!

Click here to enter

2 opmerkingen:

  1. Wat een top resultaat dat examen. Soms gaan dingen zo: eerst gezakt en kapot en later met glans geslaagd en supersnel superschoon (hoop ik). Groetjes Dorothé

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Zo'n dingen gaan altijd stuk op de verkeerde momenten, met je was nat en wel.. Maar alles komt goed, en in Jou geval kun je dinsdag weer aan de was. Gefeliciteerd met je coupeuse diploma...Weer iets afgerond waar je voor gestreden hebt. En ja... Ik heb ook niet altijd om te luisteren en/of te antwoorden. Ik help je nog even herinneren aan de wandeling die ik 10 november ga maken met Rianne Wandelt. Als je soms tijd en zin hebt om mee te gaan? Groetjes 😊

    BeantwoordenVerwijderen