vrijdag 23 december 2022

Zwijmelen op Zaterdag: Thank God it's Christmas





Thank God it's Christmas. 
Haha, dan zijn we over een paar dagen eindelijk weer van die pleurismuziek op de radio af, met die hysterische belletjes... 

Ik heb dit jaar de strijd om het: 'welke zender zetten we aan in de wachtkamer' op mijn werk, redelijk doorstaan. 
Normaal gesproken staat Sky Radio op. Lekker mainstream. Niet te gek. Niet mijn favoriet. Maar ik snap de keuze. Maar.... eind november wordt het al de Kristmus Steesjun.... en ik kan het niet horen. 
Die belletjes... Ik word eerst appelig, daarna melig en al vrij snel agressief van. 

Maar dit jaar vonden we op Spotify een jaren 80-90 easy listening playlist die eigenlijk ieders goedkeuring wel kon wegdragen. En stiekem schakelde ik weleens over naar de Top 4000 op radio 10. Ik ben nog steeds gek op aftellijstjes. Kijk ook ontzettend uit naar de Top2000! 

Ik plan deze blog vooruit. 
Als het goed is zit ik zaterdagmorgen,  de dag voor kerst, in de auto om kerst bij mijn zus en haar gezin in Duitsland te gaan vieren. Het is potverdrie gewoon al een half jaar geleden dat we elkaar zagen: het was in de zomervakantie vóórdat ik aan mijn Pieterpad avontuur begon.
Het plan is om dan tweede kerstdag weer een etappe van het Pieterpad te lopen. Ik mag daarna aanschuiven aan de kerstdis van mijn collega en haar man. Zij hebben toevallig in de buurt van mijn etappe een huisje gehuurd. Ik blijf daar dan slapen zodat ik met mijn collega dan de volgende dag nog een tweede etappe Pieterpad kan gaan lopen. Zo leuk! 

Het betekent ook dat ik kerst dit jaar niet met mijn kinderen vier. 
En dat steekt wel een beetje. 
De situatie is zo dat er teveel partijen zijn waar de kinderen rekening mee moeten houden. 
Mijn dochter werkt in de zorg, heeft een vriendje/schoonfamilie, een vader en een moeder... het past allemaal niet in twee dagen. Mijn zoon idem, behalve het werk dan... en de uitkomst is nu dat hij alleen is eerste kerstdag. Ook dat vind ik niet fijn. 
Maar hij maalt er niet om. Zegt hij.
En ik geloof hem. Want het zou me zelf ook niet boeien en hij geeft nooit sociaal wenselijke antwoorden :-). 

Ik plaats vandaag Thank God it's Christmas van Queen. 
Eén van de kerstliedjes die ik wél trek. Ik heb net eens goed zitten luisteren waarom: De kerstbelletjes zijn heel subtiel in dit nummer. 
Voor wat de muziek betreft mag de kerst voorbij zijn. 
Maar ik kijk eerst nog uit naar een warme kerst bij mensen die me ervan verzekerd hebben dat ze me er gráág bij willen hebben. 
Mooi toch?! 

Ik wens iedereen fijne dagen toe. 
Voor degenen die geliefden moeten missen: Ik hoop dat je een weg vindt die dragelijk voor je is. Dat er steun en liefde is van de mensen om je heen. Dat je je geliefd voelt op de plek waar je bent. 

Wil je mee zwijmelen? 
Plaats hier je link. 





You are invited to the Inlinkz link party!

Click here to enter

2 opmerkingen:

  1. "niet bij de kinderen" ,...meis, dat is slechts fysiek... een jaar heeft gelukkig 363 andere dagen en als je mazzel hebt zelfs 364 ;-)
    En ja ik snap het evengoed heel goed
    Zoon en schoon moeten ook werken en daarbij .. nou ja dat lees je in mijn blog wel.

    Wel grappig dat we beiden bij Queen zijn beland


    Ik wens je heeeeeeeeeel fijne dagen toe, wat heerlijk dat je zulke mensen om je heen hebt... nu met kerst maar zeker er ook buitneom heen

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat geweldig hoe jij je kinderen de ruimte geeft om hun vleugels uit te slaan en fit zelf gelijk ook weer doet door op pad te gaan. Fijne dagen en alle goeds voor het nieuwe jaar

    BeantwoordenVerwijderen