vrijdag 3 maart 2023

Zwijmelen op Zaterdag: If I had words

 


Vorige week was ik met de Vastenavend een avondje op stap met mijn dochter en haar vriend. 
We kwamen in kroegen waar ik anders gezien de populatie nooit kom. Als 50 plusser tussen jong volwassen volk gaan staan is toch een beetje sneu. Maar met de vastenavond vervagen de grenzen en is weinig raar en daar kwam ik dus in een kroeg met jong en oud grut en daar werd dit nummer gedraaid. 
En tot mijn verbazing zong de hele kroeg, óók de jong garde, dit nummer mee. Ik had geen idee dat dit nummer nog steeds zo populair is. 

Voor mij geldt dat dit nummer mijn eerste muzikale herinnering is. Ik was 5 jaar en ik vond die mevrouw zou mooi in haar witte jurk en die bloem in die mooie rooie krullen. 
En in mijn herinnering stonden ze ook met een schaatsbeschermhoes heen en weer te zwaaien. Ik heb het filmpje nog even terug gekeken, want waar haalde ik in dit liedje in hemelsnaam die schaatsbeschermer vandaan? Maar ergens zwaait iemand met een sjaaltje. We waren toen al vaak op de schaatsbaan te vinden dus ergens zal mijn hoofd twee dingen met elkaar verbonden hebben. 

Al googelend kwam ik erachter dat de zangeres, Yvonne Keeley, de zus is van Patricia Paay. Heb ik nooit geweten. En medezwijmelaar Melody reageerde een paar weken terug al in de comments dat veel (metal)muziek gebaseerd is op klassieke muziek. Zo ook dit nummer. Luister maar eens naar Symphony No. 3 van Saint-Saens.
En ik realiseerde me voor het eerst dat hier wel een hele lekkere reggea achtige beat in zit. Eigenlijk vind ik het nog steeds een mooi nummer. 

Wil je mee zwijmelen? 
Plaats hier je link. 




You are invited to the Inlinkz link party!

Click here to enter

4 opmerkingen:

  1. Vandaag op mijn weblog een te jong overleden zangeres.
    Vandaag is de geboortedag van Hendriekje Jannie Vink, ze is geboren in Beverwijk op 3 maart 1944 ze was een Nederlandse zangeres en is bekend geworden onder haar artiesten naam
    Rita Hovink. Hans

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik was 11/12 ofzo... en ja uiteraard herinner ik me dit ook, is me ook bijgebleven doordat zij de zus is van 'La Paay'. Zal het niet gauw opzetten alhoewel het wel iets heeft.

    Fijn weekend

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Leuk oud liedje, staat me nog goed bij, wisselde destijds met een ander liedje uit die tijd stuivertje, dan de ene, dan de andere op de eerste positie, zus van Patricia was voor mij algemeen bekend, maar ben ook wat jaartjes ouder....jeudliefde liedje zal ik maar als naam geven aan dit liedje...
    Fijn weekend.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ja hoor heel herkenbaar. Ik houd ook wel van dat lekkere reggea achtige. Mooie Zwijmel!!

    BeantwoordenVerwijderen