vrijdag 14 oktober 2016

Zwijmelen op Zaterdag: High Hopes

Ik heb het er al vaker over gehad, over de muziekkeuze van mijn zoon Jip: Dat ik het zo leuk vind dat hij steeds weer kiest voor de oude knarren van voor mijn jeugd/in mijn jeugd.
Het begon met Queen, Linkin Park en later de Red Hot Chilipeppers.
Vandaag hoorden we een nummer van The Cure op de radio. Dat vind ik zulke vette muziek, zei Jip!
Echt... ik vraag me af... Hoe komt zo'n jongen erbij om muziek van zo'n jaren '80 band op te zoeken en te gaan zitten luisteren? Maar ja... ik moet hem gelijk geven. Het is gewoon toffe muziek. En muziek is eigenlijk ook wel gewoon van alle tijden...

Van de week zat hij weer in mijn cd-kastje te neuzen, op zoek naar de verzameling Pink Floyd cd's.
Het is allemaal niet heel toegankelijke muziek en er zitten cd's tussen die ik in geen jaren heb gehoord, maar zodra ik het hoor, kan ik het weer woord voor woord en gitaarriedeltje voor gitaarriedeltje meezingen. Echt leuk, dat ik op deze manier weer met mijn oude muziek in aanraking kom.

Momenteel is dit één van zijn lievelings. Het is een nummer van The Divison Bell. Eén van de latere cd's van Pink Floyd.
En ik ben het weer met hen eens:


10 opmerkingen:

  1. Zalig dat je dankzij je zoon weer terug gaat in de tijd. Bijzonder hoor!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat Marja ook al aanstipt...

    is toch prachtig dat het zo van moeder op zoon en terug iets is waar je beiden van geniet en dan nog extra ook.

    fijn weekend

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Geen wonder dat jullie hier van houden. Het is ook pracht muziek.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Niks mis mee met de muziekkeuze van je zoon. Ook mijn zoons neuzen regelmatig in mijn verzameling en komen dan tot verrassende keuzes. Zo is er één die zelfs Andrea Bocelli draait.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik kende dit nummer niet, zoals vooral veel van het latere Pink Floyd werk, maar alleszins de moeite waard. Wat betreft "oude muziek" - in de klassieke wereld dwepen ze met véél oudere muziek! ;) En de muziek van Bob Dylan is ook al wat ouder, en toch goed voor een Nobelprijs! (Ik denk niet dat dat zal gebeuren met de muziek van b.v. Vader Abraham of Frans Bauer...)
    Kwaliteit blijft!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat leuk dat Jip jouw muziek zo kan waarderen. Ik ken het nummer niet, maar ik heb er van genoten.

    Liefs Frederique

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Hij heeft gewoon goede smaak die zoon van je. Mijn zoon - toen hij puber was - vroeg me regelmatig of een song nieuw was of old school. Grappig toch.
    Goede keus.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ook hier hoor. Dol op Bruce Springsteen o.a.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Leuk hè dat Jip je weer mee terugneemt haha!

    BeantwoordenVerwijderen