zaterdag 23 november 2019

Zwijmelen op Zaterdag: A Forest



Jullie kennen mijn voorkeur voor de aftellijstjes wel, zo in deze tijd, op het einde van het jaar.
Vorige week de Top 1000 bij Veronica en op het einde van het jaar duik ik altijd helemaal onder in de top 2000 op radio 2. Heerlijk.
Gisteren eindigde KinkFM (de 'alternatieve muziekzender') met hun top 1500.
Mr. C. moesten rond etenstijd,  nét op het moment dat ze bij Kink aan de laatste nummer toe waren iets op gaan halen met de Puberella, dus het langharig tuig en ik zouden samen voor het eten zorgen.
En het was zo fijn, zo zonder mensen in die anders last zouden hebben van harde muziek.
We gingen helemaal los op The FooFighters, The Cure, Pearls Jam, Metallica en Rage against the Machine.
Mijn Fitbit liet 's avonds 2 actieve momenten zien. De eerste was  een half uurtje hardlopen. De tweede was het losgaan op de laatste nummers van Kink's top 1500 😁😁😁.





Het loopje gistermiddag was een testloopje voor vandaag.
Ik had me vorige week voorgenomen om weer eens met de zaterdagochtendgroep mee te gaan naar het bos. Ondanks dat dit altijd zo ongeveer het fijnste moment van de week was, was het me het afgelopen half jaar niet gelukt om het op te brengen om er vroeg mijn bed voor uit te gaan. En ik baalde daar ontzettend van, want ik miste het gewoon ook. Gek hoe zoiets werkt in het hoofd. Je wil wel, maar je gaat niet, ondanks dat je het mist. De drempel werd steeds hoger.
Een zere lies en een zere kuit leken afgelopen dinsdag roet in mijn plannen te gooien, maar toen ik het gistermiddag weer even probeerde waren PHPD-tjes (Pijntjes hier, pijntjes daar) verdwenen.

Dus ik stapte vanmorgen die enorme drempel over (die er van tevoren alleen maar in mijn hoofd was, en het echt kon ik zo het bos en de groep binnenwandelen en was iedereen gewoon weer blij om me zien). Ik was bang dat ik de groep niet meer bij kon houden. Maar het viel alles mee.
Het bos lag er weer prachtig bij met zijn roodbruine bladerdekentje op de grond. Ik was weer blij dat ik geweest was.

Dus vandaag in de zwijmel A Forest van The Cure. Omdat we daar gisteravond zo lekker op los gingen en omdat ik vanmorgen weer lekker los kon in het bos. Ik heb hem al eens eerder geplaatst, maar hij mag gewoon nog een keer omdat deze zo lekker is. En vooral ook hoe hij eindigt. Dit nummer mag niet 'weggefaded' worden. De laatste tonen zijn het mooist!

3 opmerkingen:

  1. Die lijstjes zijn heerlijk vooral als ze bijna op hun eind zijn.
    Meestal luister ik de klassieke top 1000 of iets dergelijks en meestal ben ik dan aan huis gekluisterd of ga met de auto zodat ik toch nog wat mee kan pikken.
    Deze kende ik niet maar hij klinkt prima. Zou ook niet misstaan op de harsdlooplijst. Lekker ritme.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. hahaha ja ik herinner het me vaag *grijns*

    Waar het bos niet al goed voor is ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Inderdaad, ik heb dit nummer vaak op de radio gehoord, maar waarschijnlijk nooit dat slot, dat zou ik me vast herinnerd hebben!
    Lekker nummer. En ik wandel ook het liefst in het bos; hardlopen doe ik niet meer.

    BeantwoordenVerwijderen