zaterdag 3 juni 2023

Zwijmelen op Zaterdag: Houten Hart

 


En dan schuift daar toch ineens, heel zijdelings, iemand je leven binnen voor wie je misschien wel je hart zou willen openen. In mijn ogen hoor je daar vol enthousiasme in te springen. Maar ik sterf 1000 doden. 

Mijn leven is nu net weer zo fijn in evenwicht. Wat als dat verstoord raakt? Wat als zijn intenties niet juist zijn? Wat als gevoelens niet gelijk op gaan? Word ik gekwetst? Moet ik dan iemand kwetsen? Is hij wel wie hij zegt wie hij is? Of doet hij zich heel anders voor? Misschien is hij wel een psychopaat. Of een enorme narcist. Of misschien wel echt de lieve man waarop ik zit te wachten...
100 vragen, 100 onzekerheden, 100 twijfels. 
En terwijl ik, voorafgaand aan de date, met mijn vriendin hierover zat te appen, stuurde zij me dit nummer. Een nummer dat ik al zo vaak gehoord heb, en meegezongen, maar dat nu voor de eerste keer heel hard binnen kwam. En moest ik heel hard huilen. 
Vooral de laatste zinnen in het eerste refrein: 

Mijn hart is niet van steen
Een geval van zuiver hout
Het was het beste dat ik vinden kon
Toen iemand wegging met het goud
Mijn hart is van het hardste hout
Maar het buigt nog als het moet
Maar niet te ver en rustig aan
Ik weet nog niet echt wat het doet

Niet te ver buigen, en rustig aan, ik weet nog niet echt wat het doet...

En dan ben ik weer degene die met dikke, betraande ogen op haar eerste date verschijnt. Het weekdiertje. Gelukkig was het zonnenbrillenweer en heb ik alles uit kunnen spreken, maar heb ik mijn tranen niet hoeven laten zien. 
Ik heb besloten het maar langzaamaan te laten gebeuren, hem tot kalmte te manen (poeh,poeh, Zuid-Europees bloed, dan weet je het wel...), niet teveel na te denken en zéker niet vooruit, te genieten van de aandacht en het moment en ik ga zien naar welke oorden dit schip me brengt. 

Wil je mee zwijmelen? 
Plaats dan hier je link. 








You are invited to the Inlinkz link party!

Click here to enter

4 opmerkingen:

  1. Doodeng in dat in hoofdletters... alhoewel ik het niet zelf bij de hand heb ken ik soortgelijke verhalen van heel dichtbij... tja, meis, garanties krijg je niet hè...en toch mag dat geen reden zijn om jezelf af te sluiten voor alles want dat het niet goed zou aflopen is immers ook de definitie niet. Cupido's spreuk: Niet geschoten is altijd mis. (met wel in het achterhoofd... dat 'alleen zijn' ook een keus kan zijn waar iemand helemaal gelukkig mee is).

    Toi toi toi, ik duim voor je en gun je alles dat je hartje begeert, maar ja dat is geen nieuws ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een avontuur. Ik begrijp dat het heel spannend is. Ik gun je van harte nieuw geluk en steun.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Reuze spannend. Ooit zat ik in hetzelfde schuitje. Iedere leuke ervaring nemen ze je niet meer af😉 lekker genieten van de momenten. In dit soort dingen kun je (helaas) niet sturen, alleen maar reageren.🍀💪

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Anoniem, was Christine 🙈🙈

    BeantwoordenVerwijderen