woensdag 3 februari 2021

Emergo (8)

 03-02-2021

Het leven voelt zoveel lichter met een nieuw (weliswaar lek, maar toch :-) )  dak boven je hoofd. 

Op de terugweg van mijn werk in de auto had ik ineens een briljant plan: 

Wat nou hè... als 1 van de kinderen het huis uit is... of als ik 1 van de kinderen op de zolder parkeer. 
En ik maak dan van heel de benedenverdieping atelier. 
En op de bovenverdieping breek ik dan een kamer door en maak ik een kitchenette zodat ik boven kan wonen? De etage is groot genoeg. 
Dan kan ik beneden les geven en klanten ontvangen.
Natasja's naaikamertje :-)
Hoeven ze niet in mijn leefruimte te komen. 
En hoef ik geen ruimte te huren en zijn alle inkomsten voor mezelf? 
Hoe tof zou dat zijn? 

Ik zet op mijn lijstje: 
Uitzoeken wat de regels van de gemeente zijn voor het maken van een werkplek in een huis dat wonen als bestemmingsplan heeft. 

23.34 uur: 

Ik heb gewoon zojuist een huis gekocht! 
Het koopcontract is (onder voorbehoud van financiering) getekend. 
Echt. Nooit gedacht dat ik in mijn eentje een huis zou kunnen kopen. 
Oké... heel de wereld doet het. Maar ik voel me zo ongeveer de stoerste vrouw op aarde. 

En nu al nieuwe dingen geleerd: 
Ik heb geleerd wat een nokvorst is. 
Ik heb geleerd dat je documenten digitaal kunt ondertekenen via je bank app. 
Ooit je handtekening met de muis van je computer gezet? 
Ziet er niet uit, maar hé... rechtsgeldig dus oké. 

Enne... nog twee dingen waar ik trots op ben: 
Nu ik het zelf moet doen is ook mijn administratie op orde. 
Ik wist dat ik het kan hoor... want op mijn werk gaat het ook goed.
Maar: mijn inkomende mailbox is leeg. 
Alles keurig gearchiveerd in mapjes. 
Zo ook op mijn pc. 
Ik heb zelfs een eigen gealfabetiseerde papieren archiefmap aangemaakt. 


En nu neem ik nog een wijntje. Want je leven moet ook weer niet teveel op orde komen toch? 






De tussenstand is intussen 6-2.
6 Emergo's - 2 Luctors. 
Niet gek toch? 




4 opmerkingen:

  1. Nou lijkt me een superplan als het geen problemen geeft met de wetgeving natuurlijk! Super hoor dat huis, zo blij voor je! En een leuke buurvrouw ook nog. En die boom is wel grappig. Is het een jaren '70 huis? Als je er geen verstand van hebt dan kijk je maar in de tuinen, als mensen daar dan al heel lang wonen zie je vaak gigantisch uitgegroeide struiken, coniferen etc.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. DAt is zeker niet slecht zo'n tussenstand.

    Ik hoop dat je ons tzt op veel voor- en nafoto's gaat tracteren.

    Wanneer gaat het allemaal gebeuren eigenlijk?

    BeantwoordenVerwijderen