dinsdag 2 februari 2021

Luctor (6)

 29-01-2021

Het zag er allemaal zo rooskleurig uit gisteren. 
Een dag later ben ik helemaal van de leg. 
De 'wat vochtproblemen' uit het bouwtechnisch rapport lijken groter dan ik in eerste instantie inschatte. 
Alleen: hoe groot? Ik heb geen idee. 
Een eerste dakdekker die ik om advies vroeg kwam met de inschatting dat zijn advies zou zijn het hele dak te vernieuwen. Kosten: ruim 12.000 euro. 
Voor dat geld zou hij ook die lillijke den uit mijn tuin weghalen. Wat ik dan weer om te bescheuren vond. 
Ik moet gewoon werken vandaag en ik probeer tussendoor wat contact te leggen met aannemers. 
Veel wijzer word ik vandaag nog niet. Ik hoop dat het paniek is om niks. 

30-01-2021

En weer worden helpende handen geboden. Mensen die graag met me mee willen kijken. 
Alleen... ik moet tot maandag wachten tot ik antwoord krijg. 
Ik hoop dat het dak met lage kosten tijdelijk te fixen is en dat ik kan sparen voor groot onderhoud over een paar jaar. Die mogelijkheid tot sparen is er. Ik kan het alleen nu niet neerleggen. 
Als die mogelijkheid tot tijdelijke reparatie er is moet ik er maar gewoon voor gaan. Ik ben de zoektocht meer dan zat. 
Ik kan het niet opbrengen om dit huis naast me neer te leggen en weer bij 0 te beginnen. 
Mijn makelaar snapt het. Want wat ik ook koop binnen mijn budget: ik zal concessies moeten doen. Te oud, te klein, te ver weg, te gebrekkig. Dit huis heeft dat allemaal niet. Het is kennelijk alleen te vochtig :-( 

31-01-2021

We zijn weer met het hele gezin thuis dit weekend. Tijd voor M. en mij om dingen door te spreken. Spullen te verdelen. De veelbezongen stapel cd's komt op tafel. We moeten lachen om de onderhandelingen. Op het einde blijven de cd's over die we allebei niet kwijt willen. Er wordt keihard over onderhandeld. Onzin natuurlijk in een tijd dat alles op spotify te vinden is. Maar toch... 

We mesten kasten uit en komen inschrijfformulieren tegen van 10 jaar geleden. Zo lang zijn we dus al niet door de kasten gegaan. De dingen die we echt niet meer gaan gebruiken de komende weken stoppen we alvast in dozen. In mijn voorlopig koopcontract staat dat 18 maart de overdracht zal zijn.
Ik ga er toch nog van uit dat dat nog steeds zo zal zijn.  Als ik nog een paar weken wacht zal de tijd ineens kort zijn. 

Ik plaats deze blog. 
Maar ik beloof: de volgende is weer een hele dikke emergo! 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten