Gisteren hadden we een gesprekje op school. Over het rapport van Janneke. Buiten het feit dat Janneke een voorbeeldige leerling is, en een prima rapport had, vertelde de juf dat ze, ondanks haar 9 op het rapport voor spelling, een 5 had gehaald voor haar spellingstoets. Janneke had het al sip verteld.
Wat was er nou gebeurd? De juf vertelde het en liet het zien.
Ze kregen een woordjesdictee.
De juf had als laatste tip meegegeven: Als je het nu echt niet meer weet, schrijf het woord dan even op, op allebei de manieren, en dan zie je vaak vanzelf hoe het hoort.
Janneke had de laatste tip iets te goed onthouden.
Haar dictee zag er als volgt uit (ik heb helaas geen foto ervan genomen met m'n telefoon):
vader fader
sleutel zleutel
vogel fogel
zeuren zueren
veren veeren
appels apels
apen aapen
sloten zlooten
En meer van dit soort werk.
Nou ja...de juf kon er niet meer voor geven dan een 5.
Uiteraard was ik het niet met haar eens. Er stonden een hoop goeie woordjes tussen.
En eigenlijk had ze gewoon een 10 moeten krijgen voor creatief taalgebruik!
Als Remco Campert ook groot geworden is met zijn vurrukkulluk, dan voorzie ik een grootse toekomst voor Janneke.
Ik ben meteen fan geworden van je dochter. Wat een briljante dame.
BeantwoordenVerwijderenhahahaha, inderdaad een creatieve dame,zo moeder zo dochter denk ik.
BeantwoordenVerwijderengroetjes ,Ria
Janneke kan het wel maar ze houdt dus van oude woorden in nieuwe jasjes. Die gaat een grootse carrière tegemoet :-)
BeantwoordenVerwijderenWat kan die juf zueren zeg, je dochter loopt toch niet in zeven zlooten tegelijk? Nou juf, even door die zure apel heenbijten.... ik vind dit een heele dike tein... eh.. tien.
BeantwoordenVerwijderen