dinsdag 15 maart 2016

Hoe de week van Tas was (18)

Volgens mij kan ik deze week het beste samenvatten met het woord spierpijn.
Na vorige week zondag veel last gehad van mijn benen omdat ik na een periode van rust ineens 10 km hard ging lopen op de CPC in Den Haag.
En na deze zondag omdat ik een lesje bootcamp heb gedaan. 
Wat ik overigens heel spannend vond. Maar dat was niet nodig want het was hardstikke leuk.
Op facebook kwam het onlangs voorbij, dat een instructeur van de sportschool waar ik destijds werkte iedere zondag een bootcampsessie geeft op de heide. Het moest er toch maar eens van komen nu de blessure weer over was.
Het was heerlijk.
De zon scheen, er stond een koude wind, maar we waren beschut achter de bomen.
En het was een lekker pittig programma.

Kijk... dit was onze arena! 



Een heerlijke plek om te trainen toch?

Vandaag ging ik winkelen met Mr.C. Ik ging waggelend door de stad en kwam amper de trappen op en af. Gelukkig is hij qua shoppen redelijk doelgericht, dus we waren snel klaar.

Deze week hebben we ook heel hard gewerkt aan Mr.C. zijn website. Hij is al twee jaar op zoek naar een baan. Alle pogingen tot solliciteren hebben helaas nog geen baan opgeleverd. We zijn nog niet wanhopig, hebben het volste vertrouwen dat hij echt wel weer werk gaat vinden, maar dit gaat toch echt wel steeds minder leuk worden. We kregen van verschillende kanten hulp hierbij aangeboden. Zo fijn. En gisteren werd de webssite gelanceerd.

www.mikecoli.nl

Zo, nu is hij hier ook gelijk gedeeld. Mocht er iemand zijn die een kanjer zoekt met kennis en ervaring als manager in de electrotechnische branche... Vraag naar Mike!
Heel spannend om zo met heel je hebben en houwen online te gaan. Maar als al je inspanningen nog niet hebben geleid tot een baan, dan moet je toch een andere weg proberen!

Zaterdag en zondag was er gelukkig ook nog tijd om te geniet van het mooie weer. Lekker met mijn haakwerkje in de zon.
Janneke mocht kiezen wat ik ging haken voor haar. En het werd.... rapapapapapapam... een drol!


Zaterdagmiddag zijn we samen naar de Action gegaan omdat ze zin had in moestuintjes.


Vorig jaar heeft ze, ondanks een redelijk magere oogst, hier zoveel plezier aan beleefd. Ze was zo trouw met water geven en verzorgen. Ik hoop dat dit jaar de oogst iets beter is! In de avond gingen we samen naar de bios. We hadden kaarten gewonnen voor de film Rokjesdag. Een film dit ik zelf niet zou uitkiezen, maar zo samen met mijn Prulleke was het toch leuk om naar te kijken en hebben we het vooral ook heel gezellig gehad.

O, en ook nog leuk om te delen. Soms ben ik ook ineens zo trots op Jip. Hij ging op excursie naar de tweede kamer. En ze mochten vragen stellen. Hij kreeg de kans om een vraag te stellen aan iemand van volksgezondheid. Niet de minsiter zelf, want het was een man... maar wie het wel was dat wist hij niet. Hij stelde de vraag waarom mensen die in Nederland waren uitbehandeld tegen kanker, en die in het buitenland wel kans hadden op genezing, of langer leven, waarom zij deze behandelingen niet vergoed kregen.
Kijk... dat vind ik nou een goede vraag om te stellen....
Helaas kreeg hij een onbevredigend antwoord. De hoge pief van volksgezondheid raadde die mensen aan om goed naar de adviezen van hun dokter te luisteren...
Zucht...
Maar wel een dikke chapeau voor Jip!

O, en hebben jullie nog zin in een vies plaatje?  Komt-ie!


Laats zag ik om tv bij de Keuringsdienst van Waarde een item over dadels.
Dat daar weleens een rupsje in zit.
Sterker nog... als ik me niet vergis mag er volgens de norm in één op de 10 dadels een beestje zitten.
Ze zijn vergast dus dood. Kwaad kan het niet. Maar toch.
Ik ben gek op dadels. Vooral de verse en die zijn niet altijd even goed verkrijgbaar.
Gelukkig was ik nu een gewaarschuwd mens :-).
Ik heb me toch laten verleiden tot het kopen van een doosje dadels en ik besloot om ze alleen bij daglicht en alleen opengepeuterd en grondig geïnspecteerd te eten.
Bij de 3e dadel was het raak! Een heuse rups!
Echt... weet je hoeveel dadels ik in mijn leven al achteloos in mijn mond heb gestopt?
En zie je die bruine spikkeltjes?
Dat zijn de poepjes van de rups. Dat vind ik nog veel smeriger dan die rups zelf.

Goed... u telt voortaan ook voor twee, want vanaf nu bent u ook een gewaarschuwd mens.
Echt hè... voor alles staat een waarschuwing op de verpakking. Maar dat je dadels rupsen kunnen bevatten? Dat heb ik nog nooit op een dadelpakje zien staan.




4 opmerkingen:

  1. Een leuk verslag van al je activiteiten. Dadels eet ik gelukkig nooit.
    Ik duim me te pletter voor je man. Heel veel succes met deze prachtige website!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je wel! Morgen, donderdag, extra hard duimen hoor!

      Verwijderen
  2. Hoe ging de CPC? Je bent toch maar mooi gegaan. Complimenten voor al je activiteiten en toitoi met solliciteren. Ik heb een berichtje gestuurd naar hem.

    Groetjes,

    Dorothé

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi! CPC ging goed. Erg langzaam gelopen. Ik durfde ook niet harder. Maar alles ging pijnvrij. En de pijn is ook niet meer teruggekomen. Back on track dus!
      M. heeft het bericht gelezen. Fijne tips zei hij. Dank je wel! X

      Verwijderen