zaterdag 25 februari 2012

ruik, voel en hoor !!!


Het is nog maar een dikke twee weken geleden geweest dat we te horen kregen dat de  elfstedentocht niet door ging. Een paar dagen later stonden we met -10 in het bos klaar voor de looptraining. Ik had het koud (dûh!) en ik sprak mezelf moed in met de woorden: nog een paar weken, dan kunnen we weer in korte mouwtjes lopen. Volgens sommigen was dat een tikkie overdreven, wel heel erg positief, en zou dat nog wel even langer duren.

En jawel, ik kreeg gelijk. Vanmorgen was het ineens lente. Ik rook het, ik voelde het, ik hoorde het. Ik schreef toen over 1 vogeltje dat zich waagde aan zijn lied. Vandaag kwetterde het hele bos gezellig mee! Nu heb ik het zelf al gauw warmer dan de gemiddelde mens en sta ik zelf niet op de foto, maar de jasjes konden uit hoor!  Is het geen heerlijk zonning plaatje?




Op de fiets terug naar huis zag de plas er ook zo lekker lente-achtig uit...

Tuinkriebels, opruimkriebels, zaaien-voor-de-moestuin-op-het-dakterras-kriebels, raamzeemkriebels.... dat kreeg ik ervan, maar er kwam allemaal weinig van terecht. Boodschapje hier, ritje daar. De dag was er goed mee gevuld. Maar wat is het toch heerlijk om al die ritjes en boodschapjes zonder jas te kunnen doen!

Nu ik deze twee foto's zo onder elkaar zie, realiseer ik me dat dat misschien wel het mooie en bijzondere is aan de omgeving waar ik woon. Aan de ene kant de Brabantse Wal, met de heuvels en de bossen. Aan de rand van de wal, als je de andere kant op gaat, de uitgestrekte vlaktes, het 'zilte', het water...Hier eet ik van twee walletjes :-) :  ik kan van allebei de kanten enorm genieten.



6 opmerkingen:

  1. Een heerlijke omgeving om te wonen.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. ik loop ook al wéken te roepen tegen mijn man dat ik er heilig in geloof dat we ook dit jaar weer in het voorjaar onze zomerse temperaturen krijgen. Dus april en mei en een stuk van juni. Daarna weer regen regen regen.
    Dat zou al het vierde jaar op rij zijn namelijk.
    Groetjes Tanya

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een explosie buiten. Zo heerlijk om weer te kunnen bewegen bij mensvriendelijke temperaturen. Ik ben klaar voor de lente!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Oh ...als ik toch kon vliegen,
    als ik naar de foto's kijk,wil ik eruit.
    groetjes ,Ria

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Nou, als ik die foto zie dan kan ik me dat genieten goed voorstellen. Het ziet er uit als een levende cursus ontstressen. Heerlijk. Dat je zo mooi kunt wonen. Dan ben je toch wel supergelukkig.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Prachtige foto's. Ik hoor om half zeven heel wat vogeltjes fluiten. Zo mooi.

    BeantwoordenVerwijderen