zondag 20 november 2011

soort prietje

Vandaag was er een jongetje (Lars) over de vloer. Ik ving het volgende gesprekje op tussen Jip en Lars.

Lars: Mijn vader wil een betere plek op zijn werk. Hij is nu luitenant, maar hij wil kapitein worden. 
Jip: wat is dat dan, luitenant of kapitien?
Lars: dat is een rang in het leger, dan ben je hoger of lager.
Jip: Maar jouw vader werkte toch bij Lego?
Lars: Nee, mijn vader werkt bij het leger.

:-)

Ik denk dat de vader van Lars vandaag van Jips voetstuk is gevallen. Hij had het de laatste maanden vaak over de vader van Lars, die een hoge functie had bij Lego. Dat wil hij later zelf ook wel!

De beelddenker in me gaat dan gelijk weer met voorstellingen aan de haal. Ik zie dan grote mannen voor me, in stoere uniformen, die aan een grote tafel een bloedserieuze oorlog aan het voeren zijn met.... Legopoppetjes.

4 opmerkingen:

  1. Bedankt voor je linkje.
    Ja, zonder beperkingen is soms moeilijker. Heel raak getypeerd. Ik ben het met je eens.
    Voorlopig heb ik een ander probleem: ik kopiëer jullie linkjes en beland daarna op jullie hele blog.
    Ik moet nu even uitvogelen hoe ik naar één specifiek logje moet verwijzen.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Lego-officier wil ik ook wel worden. :o)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Net als die (oude) reclame van de McD .... Leuk!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Jip heeft het dus verkeerd gehoord. Ik vind dat zo goed te begrijpen. Jarenlang spelde ik onweer als oomweer. Want een oom kende ik en on was niks.

    Eigenlijk een mooi beeld. Landen die hun vetes uitvechten met legopoppetjes. Dat zou een stuk volwassener ogen.

    BeantwoordenVerwijderen