zondag 1 april 2012

tarwegrassap

Vandaag zijn we de dag lekker begonnen met de voorjaarsloop bij Fitness Palace. De voorjaarsloop, eenvoudigweg een rondje rond de plas,  is van een éénmalig evenement op nieuwjaarsdag uit aan het groeien tot een terugkerende traditie. Waarom geen gebruik maken van de omgeving, als de sportschool zo mooi aan het water is gelegen? *klik*
Voor elk wat wils. Je mag wandelen, je mag hardlopen. Na afloop staat er altijd iets lekkers klaar.
Dus, de zon scheen, ik bond mijn loopschoenen onder, Mr. C. en de kinderen de skates, en daar gingen we.

En het was voorjaar! Lekker zonnetje, fris windje, vogeltjes druk bezig met vanalles, een specht ratelde op een boomstam, eendjes stonden in paartjes langs de kant. Een ander eendje had een beschut plekje gevonden in de bloembak om te broeden.  (Janneke dacht dat zij wel klaar zou zijn met persen, want het hoofdje was niet meer roze :-) )



Het rondje rond de plas was voor mij een bijzondere vorm van intervaltraining. Intervallen variërend van een rustig dribbeltje, tot wandelen, stilstaan, extra ballast achter me dragend omdat Janneke het toch wel ver vond en getrokken wilde worden, tot een eindsprint op het laatste stukje. Jip had halverwege, toen we langs huis kwamen, de skates ingeruild voor de fiets. Dus toen kon het tempo even flink worden  opgeschroefd.



Terug op de sportschool werden we getrakteerd op een calorie-arm sportdrankje, vette paaseitjes en een lekker stukje krentebrood.
Arie gaf een demonstratie van onze noviteit: tarwegrassap. Uitgeperst tarwegras, boordevol vitamineminen, mineralen, aminozuren en enzymen. Het verjongt, het ontgift, bevordert de spijsvertering en stimuleert de bloedsopmloop. Kortom, het is gewoon goed voor je. Tot zover het promotiepraatje :-).




Het duurde even , maar dan heb je ook wat. Zo gebeurde het dat we allemaal klaarstonden met een shotje in de hand, dat gezonder is dan dat het eruitziet, met zijn gif-groene kleur. Klaar om het goedje in één teug naarbinnen te werken.


Annemarie onderzocht gelijk even de mogelijkheden voor het gebruik van het restprodrukt.



En Janneke vroeg zich af of ze het gras ook zo kon eten.


32 maart bestaat niet, las ik van de week op de bushalte. 1 april wel. Op de terugweg naar huis bekroop me het gevoel dat we allemaal het slachtoffer waren geworden van een goedgeslaagde 1 april grap. Dat Arie thuis de tranen in zijn onderbroek zat te lachen, omdat hij de meiden aan het grassap had gekregen.
Gelukkig bestaat google. Er zijn tal van sites die het drinken van tarwegrassap aanbevelen.

Broedende eendjes, een rondje rond de plas in de voorjaarszon, paaseitjes, grassap drinken... als dit niet het ultieme voorjaarsgevoel is....

8 opmerkingen:

  1. Groen is geen lekker kleurtje voor een drankje. Ik zou het hebben overgeslagen.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Maar hoe smaakte het nou? Ik stel me er een plant-achtige smaak bij voor...

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. beetje grassachtig :-)
      het smaakt zoald grasmaaien ruikt
      (ik geloof dat jij wel snapt dat iets kan smaken naar hoe iets ruikt)

      Verwijderen
  3. Tarwegrassap .... da's echt geen 1 april grap? Brrr, niks voor mij .....

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Het heeft de smaak van gras! met een nasmaak van zoethout en anijs.
    Super gezond en in één teug heb je 1 kilo aan groente/fruit naar binnen gekiept!!!
    Wat wil je nog meer:-) Dat alles in één shotje!!!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Dus geen aprilgrap. Hm... ontgiften is goed. Daar dacht ik nog aan toen ik gisteren van die originele Japanse thee dronk die bij zo'n oude theeceremony hoorde. Speciale theeblaadjes die verpulverd worden tot poederen dan via een bepaald ritueel in een kom worden geschonken. Als je had gezegd: het is gras, dan had ik het geloofd. Maar misschien ontgift het ook wel. De ceremoniemeester was in elk geval broodmager.

    BeantwoordenVerwijderen