maandag 3 december 2012

smokkelpiet

De surprises zijn af. Precies op tijd.
Morgen moet ze, inclusief gedicht van minimaal 4 (Jip) of minimaal 8 (Janneke) regels mee naar school.

Jip is niet zo'n knutselaar. Ideeën zat hoor, maar het loopt vast op de planning en de uitvoering.

Vorig jaar kreeg zijn zusje een prachtig paard. En dat paard stond een jaar lang geduldig op zijn beurt te wachten tot hij weer van stal mocht. Stofdoekje erover, de tabbert even fatsoeneren, kadootje in zijn kont (ja... dûh, het paard zijn kont, niet die van de Sint), gedichtje erbij van exact 4 regels, en Jip was klaar. Zonder stress en op tijd. En ja... het schiet zijn doel volledig voorbij, maar het was eerlijk gezegd wel eventjes goed zo.



Janneke maakte dit jaar voor het eerst een surprise. Helemaal zelfstandig ging dat nog niet. Met een minimum aan middelen (4 a-viertjes, een oude doos, 4 touwtjes en 4 paperclips, en de geweldige schuimblokken) en niet al te veel tijd en inspanning is ook haar surprise vanavond afgekomen. Een brug met ongelijke leggers. Inclusief gedicht van exact 8 regels.



Nou ja... ik ben blij dat ze niet op allerlei clubjes zitten. 1 surprise is genoeg. 't Is de bedoeling dat de kinderen het zelf regelen, maar ik vind het toch altijd weer een heel gedoe. Het grote surpriseboek gaat weer een jaartje dicht.

5 opmerkingen:

  1. wij zijn (tijdelijk) van de surprises af, en heel stiekem vind ik het wel even oké.....

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik ben onder de indruk van die brug met ongelijke leggers! Slim bedacht en uitgevoerd hoor!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. de ultieme vorm van recycleren toch, zon surprise 2 maal gebruiken, helemaal van deze tijd dus. leuk idee ook van die brug.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. O heerlijk volgens mij vond ik had altijd nog leuke dan mijn kind om te knutselen voor een suprise hoewel hij wel altijd met veel plezier meedeed. Even genieten er maar van het is ook zo weer voorbij ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Eerlijk gezegd, ik ben blij dat die periode achter me ligt. Heel leuk voor de kids maar dat gruwelijke winkelen. Nee, dat hoeft gelukkig niet meer.
    Ik hoop dat jullie een prachtige avond hebben, dat natuurlijk wel.

    BeantwoordenVerwijderen